חדשות יומיות, כתבות ומאמרים מאוסטרליה
  אל אוסטרליה | אודות  | פורום | קישורים  |  |  | תעודות סל |

התעשייה הסולארית הולכת ודועכת


 

עדכון אחרון : 27.1.09

 


חברות בינלאומית נמנעות מלקשור קשרי עסקים עם תעשיית האנרגיה הסולארית באוסטרליה, למרות מעמדה כיבשת המובילה בעולם בחשיפתה לקרני השמש. לטענתן של החברות, נובע סירובן מכשלונה של ממשלת אוסטרליה להעניק תמריצים לתעשיה הסולארית, וכן מסירובה לקבע בחקיקה הולמת את העדפתה לאנרגיה ברת-מחזור.

 

האינטרסים העסקיים הולכים ונוטשים

מסמכים חסויים מישיבות קבינט ממשלת ויקטוריה, שבדרום-מזרח אוסטרליה, מגלים כי חברות אירופאיות לאנרגיה סולארית, שהביעו עניין בקשרי עסקים עם ממשלת ויקטוריה במטרה להקים בשטחה חוות שמש (בתמונה משמאל) שתייצרנה אנרגיה נקיה וברת-מחזור לצריכה בינלאומית, חזרו בהן מכוונתן. החברות, שבהערכה ראשונית היו צפויות להכניס עד 2.5 מיליארד דולר אוסטרלי למדינה, אינן משיבות עוד לפניותיהם של נציגי ממשלת ויקטוריה והממשלה הפדרלית – כך מגלה תחקיר העיתון האוסטרלי The Age הבוקר. הגדולה שבחברות, יצרנית התאים הסולאריים הנורווגית UMOE, שהשקעתה האפשרית הוערכה בכ-800 מיליון דולרים, והיתה צפויה לייצר כ-1,300 משרות באוסטרליה, בחרה בסופו של עניין בקנדה כאתר הקמת מפעל האנרגיה הסולארית העתידי שבאחריותה.

 

חוסר בהתחייבות לאומית

המנהל האחראי על תחום האנרגיה ברת-המחזור ציטט סיבות כחבילות מס ותמריצי השקעה, כמו גם התחייבות כלכלית מבנקים מקומיים, כעילה לבחירה בקנדה המעוננת על-פני מדינת ויקטוריה צרובת-השמש. הסיבות העיקריות לכשלונה של ממשלת אוסטרליה במכרז, למילותיו, היו "חוסר במדיניות מוגדרת והתחייבות לתחומי האנרגיה ברת-המחזור". הוא הביע את תמיהתו על התלות אותה מקיימת אוסטרליה במקורות אנרגיה ישנים כגון פחם ומינרלים, אך גם את תקוותו כי תעשיית האנרגיה ברת-המחזור, שאוסטרליה היתה מן המובילות בעולם במאמציה לקבע את השימוש בה בשנות התשעים, תשוב ותתאושש תחת מנהיגותה של מפלגת הלייבור וראש-הממשלה קוין ראד.

 




אל אוסטרליה -אודות - -פורום -פורקס